pondělí 22. února 2016

Můj názor na Greenovky

Ahojte dámy,
nemusíte být ani takové čtecí fanatičky, abyste si všimly, že se poslední dobou dost mluví o autorovi jménem John Green. Já měla možnost přečíst od něj dvě knížky a to Papírová města a Hledání Aljašky. První zmíněnou jsem viděla i ve filmové verzi, tak vám to můžu porovnat. Dnešní článek je vlastně taková trochu recenze na Greenovu tvorbu, tak snad se vám takovéto čtení líbí.


Obě knížky mají okolo 250 stran a čtou se velmi dobře. Grafické zpracování tady chválím, ale jsou tam celkem časté chyby a to nejen překlepy, ale i gramatické hrubky. Líbí se mi taky vzhled obalu. Pro porovnání Paper Towns filmu a knihy-kniha byla mnohem lepší. Spousta věcí tam byla úplně jinak a víc se mi tedy líbilo to zpracování v knize.

No a teď už tedy k autorské stránce...Já si nemůžu pomoct, ale přijde mi to na jedno brdo. Prostě nějaký obyčejný neoblíbený kluk se nešťastně zamiluje do skvělé holky a pak se uděje nějaké dobrodružství. Prý je to tak ve skoro každé Greenovce, a tak nevím, jestli chci číst ještě další. Celkově se mi asi víc líbila Aljaška, protože měla lepší příběh a dokázala hodně překvapit. Co se mi nelíbí, je to, že Green má takový svůj klasický styl, takže vám přijde, že čtete pořád to samé dokolečka. Často používá výklad situace v bodech nebo inscenuje ty samé situace z jiných knih.

Tématika mě taky až tak nezaujala, protože to není prostě můj styl. Věřím ale, že někomu se tyhle romantické příběhy můžou líbit a knihy ocení. Ale abych to shrnula-nechápu ten šílený boom. Znám mnohem lepší autory, kteří by si zasloužili publicitu a jejich psaní je mnohem kvalitnější. Každopádně bych vám ale doporučila si jednu z jeho knih přečíst a posoudit sami, protože tohle je přeci jen hodně subjektivní.

Laur

9 komentářů:

  1. Papierove miesta ma nezaujali. Aj keď som nečítala, obsah ma nezaujal. Inak sa mi Green veľmi dobre čítal v angličtine.

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem ty samé knížky jako ty a musím souhlasit. Je to takové o ničem. Hodně mě také vzhledem k tomu, že jsou knihy mířeny spíše na mladší generaci, zaskočila sprostá slova v Papírových městech - nevím zda jde jen o český překlad. Green je ale kvalitní autor, který by se podle mě neměl bát tvořit větší díla než tyto podprůměrné příběhy. Knížky jsem ale přečetla vcelku rychle a extra problém jsem s nimi neměla. Film mě naopak hodně zklamal oproti Hvězdy nám nepřály :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Je pravda, že je to všechno skoro stejný. Já četla zatím jen Hvězdy nám nepřály a Papírová města :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  4. Od Greena som čítala len Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín. Bola to kniha pre mňa celkom zaujímavá, úplne iného štýlu, ako väčšinou čítam. Ale nie veľmi originálna. Mám pocit, že Green má asi nejakú krabičku a v nej napr. prostredia (horúci Texas, zasnežená krajina, mesto - ako Amsterdam ...), jednoducho si jedno vyberie, dopasuje k tomu postavy a nejakú jednoduchú zápletku a má knihu, ktorá sa síce podobá na všetky ostatné, ale vníma sa ako iná vďaka tomu prostrediu. Nie je to nič extra originálne, čo by mi možno dalo aj nejakú peknú myšlienku (aspoň jednu), či umelecký zážitok.
    Pre mňa je to také "suché". Inak, ako si opisovala to, že chlapec sa zamiluje do dievčaťa mimo jeho ligu atď - to je teda pravda!
    Ako oddychové čítanie to nie je zlé, hoci mňa to trochu nudilo. Ale povedala by som, že ak človek nad tým nechce potom rozmýšľať ďalší mesiac, že to ho psychicky zaťaží, tak toto je ideálne. Pre mňa ale radšej niečo psychologické. :)
    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím s tebou. Od Greena jsem četla stejné knížky jako ty. Začala jsem Aljaškou, která mě naprosto zklamala. Bavila mě do té doby, než se stalo to hlavní, pak mi to přišlo nudné. Nakonec jsem dala šanci Paper Towns a nic moc. Mně tento autor nesedl, jediné co mám ráda jsou jeho citáty.

    Spotřebováno #1

    OdpovědětVymazat
  6. Nečetla jsem ani jednu z knih, každopádně jsem o nich slyšela a jak říkáš "na jedno brdo". Každopádně v této době se to líbí, ale asi bych taky nevydržela číst další a vědět, jak to zhruba bude a dopadne.

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasím s tebou, taky mi knížky přijdou strašně moc stejné a nějak extra se mi nelíbí ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Četla jsem všechny dokonce i zpracované v aj a musím jedine souhlasit.. Jedna dvě super. Ale časem jsem zjistila ze je to pomalu vsechno stejné nebo alespoň hodne podobné :)

    OdpovědětVymazat
  9. Po shlídnutí Hvězdy nám nepřály jsem si chtěla od Greena něco přečíst, no nedostala jsem se k tomu. Každopádně pak jsem právě taky zaslechla, že je to všechno na jedno brdo, a že ten boom okolo je naprosto zbytečný.. Ale tak, jednu od něj asi kousnu, za zkoušku nic nedám. :)
    Michelle B

    OdpovědětVymazat