pondělí 26. ledna 2015

Health care aneb co dělám pro své zdraví

Pěkné pondělí,
na začátek bych ráda přivítala nově napadnutý sníh, ze kterého mám neskutečnou radost! Sice neprovozuju žádné zimní sporty, ale sníh naprosto miluju. To je důvod, proč v tomhle článku budou úplně random fotky zasněžené krajiny z našeho města/vesnice, tak abyste se nedivili haha.

Dnes jsem si pro vás připravila článek ve stylu ,,zdravý životní styl", ale zas tak úplně to nebude tohle. Myslím si, že moc blogerek na tohle téma nepíše, tak snad vás to nějak zaujme. Ještě bych chtěla podotknout, abyste si nemysleli, že se snažím hubnout nebo tak něco, to opravdu ne. Jenom jsem prostě takhle vedena už od malička a myslím, že bych se o to s vámi mohla podělit.

Taky tak milujete zimu a sníh?

No, začala bych asi teda jídlem. Jsem zvyklá jíst 5x až 6x denně a myslím si, že v pravidelné stravě je klíč ke zdraví. Opravdu nechápu moje kamarádky, které jí třeba jenom třikrát denně. Zaprvé bych to nedokázala, protože bych umřela hlady a zadruhé mi to nepřijde správné. Jídlo několikrát denně v malých porcích zajišťuje pravidelný příjem energie a už jako malé škvrně jsem takhle jedla. Když o tom s někým mluvím, tak argumentujou tím, že prostě nemají hlad...jak by tak mohli, když už svůj žaludek naučili tak, aby hlad neměli že jo. 

Jako další bod je to, že by se nemělo jíst později než 2,5-3 hodiny před spánkem. Tohle já naprosto dodržuji. Když vím, že půjdu spát kolem půl 1, tak si ještě o půl 10 dám druhou večeři a nejdu spát s hladem, protože jít spát s hladem je na jednu stranu hrozný pocit a na druhou stranu to není nic dobrého pro vaše zdraví. Taky dodžuju to, že by se na večer nemělo jíst ovoce, ale to nepatří mezi ty nejpodstatnější věci.

Důležitý je taky samozřejmě pitný režim. Říká se, že by se měly vypít minimálně 2l tekutin za den. Já osobně si myslím, že tohle záleží na člověku a organismu. Souhlasím však s tím, že by se měla pít převážně voda nebo čaje, sladké limonády fakt výjimečně. Když já si dám třeba Kofolu, tak je to k úžasu heh.


Tím bych tedy ukončila téma jídlo a přesunula se dále. Myslím si, že pořádný a kvalitní spánek je základ dne. Snažím se spát minimálně 8 hodin každý den, ale ne vždy mi to vyjde. Nevadí mi chodit spát ještě před desátou, protože vím, že druhý den budu svěží a budu mít dobrou náladu. Sama vidím na lidech, co chodí spát ve 2 ráno a pak jdou do školy, jak jsou mrzutí a oprsklí. Dlouhý spánek je prostě cesta ke štěstí!

Pobyt na čerstvém vzduchu je pro mě velmi důležitý. Naštěstí bydlím na vesnici, takže nemám problém s tím si jen tak vyjít ven a nadýchat se svěží vůně čerstvě napadlého sněhu (zas ten sníh). Bohužel však bydlím na Ostravsku a co se ovzduší týče, tak to tady stojí celkem za prd. I tak si myslím, že pokud máte tu možnost, tak byste se měli projít třeba jen kolem baráku...

Jako poslední bod jsem si připravila sprchu. Vím, že pro spoustu lidí je nepředstavitelný život bez vany a rochnění se v bublinkách. Taky si to jednou za čas dopřeju, ale jsem toho názoru, že koupání se každý den neprospívá ani vaší pokožce a ani vaší mysli, protože víte co se říká zdravé tělo zdravý duch. Takže pokud můžete, dopřejte si raději sprchu, která vás osvěží a dodá vám i energii do dalšího počínání.

Hlavně tenhle článek berte trochu s nadhledem, jelikož nejsem žádný odborník a sděluju tady jenom mé postřehy a to, co jsem se naučila. Přeju vám krásný zbytek týdne a zítra by se vám měla ozvat Tera, tak ahojte!

Laur



4 komentáře:

  1. Tyjo, jsi docela zásadová :D To nemyslím samozřejmě zle, jen mě to překvapilo, protože taková nejsem. Já jsem zase toho názoru, ať si každý jí jak chce a podle potřeby :D
    Fotky jsou nádherné, moc pěkná krajina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, jsem už na to prostě zvyklá a někdy mě to hrozně otravuje, protože to musím dodržovat prostě...nutkání :D

      Vymazat
  2. Ja súhlasím s Katkou, ale tiež by niekedy neuškodilo mať takú zásadovosť ako máš ty! :-) Super článok
    Dijoun&Klaudi

    OdpovědětVymazat
  3. Súhlasím :) Spánok, dobrá strava a pobyt na čerstvom vzduchu je dobré nie len pre telo ale aj pre dušu :) Lovely Beauty Book

    OdpovědětVymazat