úterý 27. ledna 2015

Health care II. aneb jak si vedu den


V minulém článku jste si mohli přečíst, co pro své zdraví děla Laur. 
Dnes budeme mít tu možnost přečíst si mou variantu. :-)

Můj den začíná brzkým budíčkem, přes týden vstávám hodinu a deset minut před mým odchodem z domu - 5:50. Deset minut strávím v koupelně, klasicky si odlíčím obličej, jelikož právě na něm se přes noc ukládá maz, a proto je (stejně důležité jako večer) si ho čistit, později si čistím zuby a běžím do pokoje, kde mě čeká patnáct minut líčení a přibližně pět minut úpravy vlasů (buď žehlení a nebo klasicky cop). Do školy se balím vždy den předem, protože mi to nesmírně šetří čas, a tak mi zbývá více času právě na oblékání (tady jde nádherně vidět, jaké jsou mé priority). Přibližně o půl sedmé vklouznu do kuchyně, hodím tašky do školy na bar, zabalím si do sváču (ve škole jím posledně jen ovoce), vytáhnu pánev, pokapu olivovým olejem, přidám dvě vejce a nakrájené rajče na kolečka, popepřím a během čekání na jídlo si běžně připravím dva pomeranče v odšťavňovači, jelikož mě tohle pití vždycky nabudí/probudí. Hned po jídle na sebe hodím kabát, boty a letím do školy.

 Hned po škole běžím do fitka, kde si dávám hoďku až dvě do těla, ale vždy záleží na okolnostech. O fitku když tak příště, je to téma rozhodně ne na jeden článek (:-D). Hned po cvičení, sním buďto banán a nebo pomeranč, záleží, co mám po ruce. Občas se stavím do DM pro proteinovou tyčinku, ale poslední dobou ten čas navíc věnuju spíše cvičení. Když už se dobelhám domů, připravím si o něco větší jídlo. Hodně lidí nechápe, že obědvám až kolem čtvrté, ale naše rodina snad nikdy nejedla oběd ve dvanáct nebo v jednu odpo. A vzhledem k tomu, že je lepší jíst po cvičení a ne před, bohatě mi to i vyhovuje. Hlad do té doby nemám, jelikož se během dne pořád cpu ovocem a mezi jídlem větší pauzy než čtyři hodiny rozhodně nedělám. Na obrázku můžete vidět můj nejoblíbenější oběd v rámci co nejrychlejší přípravy. 

Nakrájíte kuřecí maso na kostičky, posypete kořením, orestujete na pánvi (nezapomeneme na olivový olej, samozřejmě), přidáme nakrájený pórek, zalijeme 33% smetanou, v druhém hrnci si uvaříte těstoviny. Nakonec smícháte dohromady a máte hotovo. Čas přípravy = 15 minut a vykouzlíte z toho nejméně čtyři porce. Jídlo sice kvůli těstovinám a smetaně nepatří mezi nejzdravější, ale rozhodně zasytí a já pak nemám po celé odpoledne sebemenší hlad, proto si ho alespoň jednou za dva týdny dopřávám (právě dnes!). 

Po jídle už jen odpočívám při počítači, věnuju se přípravám do školy atd. Překvapivě od té doby, co cvičím, jsem i večer plná energie, což jsem snad ani neočekávala. Pitný režim během dne dodržuju i nedodržuju. Důvod, proč nejsem spokojená se svou postavou a proč chodím do fitka, je ten, že jsem celý život téměř nepila a jedla v extrémních časových skocích, což se tělu samozřejmě nelíbilo, ale naštěstí to teď dávám do pořádku a troufám si říct, že se mi daří (teď jen, abych to nezakřikla). Jednoduše piju, ale zároveň odsuzuju lidi, kteří pijí každou chvíli jen proto, že to někde četli, není to zdravé a zatěžuje to organismus, což jsem sice četla už v létě, ale potvrdila jsem si to až nedávno v hodině biologie. 

Doufám, že jsem vás neunudila k smrti. Co nejdříve se můžete těšit na článek o mých začátcích ve fitku, ale dříve nejspíš uvidíte článeček od Laur, tak se máte na co těšit. Uvidíme...

Tera 

3 komentáře:

  1. Ten oběd vypadá hrozně dobře! :D Asi bych ho taky měla vyzkoušet :))

    OdpovědětVymazat
  2. Oběd vypadá moc hezky, taky mám oblíbený, těstoviny jsou stejné, maso bez koření plud dávám okurku a rajče a používám francouzský dresing, taky zasytí a je to výborné ;)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat