středa 3. června 2015

Vana X sprcha

Ahoj ahoj ahoj,
tak jsem se dnes rozhodla trochu zamyslet nad tímto tématem hygieny a poukázat na různé plusy a minusy těchto dvou možností. Samozřejmě článek berte s rezervou, protože bude dost subjektivní, ale určitě mi do komentářů dejte vědět, jaký k tomuto máte postoj vy.

Vana
Jasně, každý z nás potřebuje občas vypnout, a kde nejlépe zrelaxovat než ve vaně že? Určitě znáte ty večery, kdy si připravíte oblíbenou pěnu do koupele nebo sůl a zapálíte svíčky....no a pak se už jen rochníte a užíváte si právě nabytých pocitů uvolnění.
Takové to občasné koupání se je podle mě naprosto v pořádku. Já sama do vany vlezu tak jednou za čtvrt v roku, v zimě možná trochu častěji. Vysvětlete mi ale, jak se někdo může koupat každý den?? Sama znám takové případy z okolí a vždycky jenom valím oči. 
Jsem za to, že každodenní koupání není vůbec dobré pro vaše tělo. Samozřejmě nejvíce trpí asi pokožka, protože je neustále vysoušena a nedejbože, že se každý den používá ještě nějaká ta pěna, to pak musí být extra šupiny! Taky taková koupel není dobrá pro nehty a vlasy, protože je celkem dost oslabuje (to jsem vyčetla na internetu hah). 
Samozřejmě nesmím opomenout to, že jste každý den v zapařené horké místnosti. Taková věc musí působit i na psychiku a zdravotní stav. Častější závratě jsou s takovýmto přístupem naprosto normální.

Sprcha
Já osobně sprchování naprosto zbožňuju!
Nejenže je to rychlejší, ale i skvěle osvěžující a v horkých letních dnech snad i nezbytné. S použitím nějakého voňavého sprchového gelu se sprcha může proměnit v opravdu skvělý zážitek, který si každodenně užívám.
Nikdy jsem nebyla na ranní sprchy, ale pokud někdo preferuje tuto verzi, tak myslím, že je to naprosto v pořádku. Záleží také na teplotě vody-já zbožňuju úplně horkou. Je mi ale jasné, že někomu vyhovuje zase studenější. Co je ale optimální? Sprchovat bychom se měli vlažnou až teplou vodou a v létě jsou povoleny občasné ,,studené spršky" na osvěžení.
Co ale asi nepochopím je, proč se někdo sprchuje dlouho a co tam sakra dělá. Já jsem hotová do 5 minut, pokud si myju vlasy, tak do 10. Jde hlavně o šetření vodou a o to, že opravdu nemám potřebu tam dělat 363738 milionů věcí.

Závěr
Z mých vět jste asi mohly pochopit, že preferuju raději sprchu nad vanou. Samozřejmé nemám nic proti koupání se jednou za čas, ale pravidelně je to podle mě naprosto zbytečné. Určitě se sprchujte a šetřete vodou!!! 

Laur



7 komentářů:

  1. Tak tenhle článek mě hrozně pobavil. Ale příjemně pobavil. Já preferuji sprchu, ale tak jednou dvakrát do měsíce si dát o víkendu vanu? To je prostě úžasný ♥ Miluju jen tak ležet ve vaně a číst si :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se taky jen sprchuju, vana asi tak 2x do roka nebo nevím :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám ráda oboje :D. Ráda si dám vanu, ale taky néé moc často :). Častěji spršku, protože je to rychlejší a šetřím vodu pro ostatní. Jelikož doma máme omezené množství, takže si nemůžu moc vyskakovat a kolikrát se té skoro studené sprše nevyhnu :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Já se teda taky radši sprchuju :) a mám ráda uplně horkou vodu :D i když je přes den 30 °c já si večer musím dát teplou sprchu :D
    do vany taky vlezu ale musím mít náladu :D:D

    Blond LADY

    OdpovědětVymazat
  5. Já se častěji sprchuji. Do vany jdu tak 4 krát týdně někdy více jiný měsíc méně. Z pokožkou problémy nemám že bych ji měla suchou spíš jde o to že při sprchování špinavá voda odteče kdežto ve vaně se v tom člověk rochní dál. Vana je spíš na relax a odčasné koupání. Hlavně taky je potřeba šetřit vodou

    OdpovědětVymazat
  6. Já se koupu ve vaně každý den a neměnila bych :D vždycky se tam skvěle uvolním :) ale v létě když je horko, tak to se spíš sprchuju :)

    OdpovědětVymazat
  7. My máme doma vaňu, ale väčšinou sa sprchujem, keďže to šetrí čas, no raz do týždňa si vždy doprajem upokojujúci kúpeľ :) minigiveaway s YR

    OdpovědětVymazat