úterý 29. září 2015

My traveling diary

Zdravím všechny čtenářky,
dneska přicházím s článkem, který si myslím, že by spoustu z vás mohl zajímat. Přesto, že mi je teprve 17 jsem toho už poměrně dost procestovala, a proto jsem se rozhodla vám to tady trochu sepsat. Bude to bohužel bez fotek (většinou), protože ne všechny jsou v digitální podobě a taky bych musela šíleně hrabat hah. (Článek nezahrnuje Slovensko, protože to neberu moc jako zahraničí.)

1. Turecko
Řekla jsem si, že začnu jedinou mimoevrpskou zemí, kterou jsem zatím navštívila. Byli jsme zde asi před 5 lety s našima na dovolené a popravdě to bylo úplně jiné než jsem očekávala. Každý vždycky mluvil o uzavřených komplexech atd., ale my jsme mohli kam jsme chtěli. Měli jsme i několik krásných výletů a celkově tedy můžu říct, že se mi tato země líbila.


2. Švýcarsko
Před skoro třemi lety jsem se naprosto random přihlásila na školní zájezd do Švýcarska a jsem fakt ráda. Je to opravdu nádherná země, spousta hor a krásná historická města. Třeba z takového Bernu jsem byla naprosto nadšená, takže pokud máte tu možnost, určitě se sem vydejte. Ale pozor-hodně špatně se tady domlouvá anglicky, spíš německy.


4. Řecko
Tady jsem měla možnost navštívit rovnou dva ostrovy a to Krétu a Rhodos. Byla jsem tady už kdysi dávno zase s rodinou na dovolené. Pro mě byl lepší Rhodos, protože Kréta mi přišla naprosto plná Čechů, nevím, čím to bylo. Každopádně je Řecko plné krásných plažích, ale také hor. Rozhodně doporučuju zajít si na nějaký trip na hory, stojí to za to!

5. Španělsko+Mallorca
Na Mallorce jsem byla asi před 6 lety zase na dovolené a Katalánsko jsem navštívila letos zase díky školnímu zájezdu. Tady si můžete přečíst přímo článek o našem dobrodružství tam. Určitě bych se tady znova ráda podívala, protože Barcelona mě naprosto uchvátila, ale podívala bych se i jinam, třeba do takového Madridu. Mallorca byla taky krásná, hodnotím ji jako naši nejlepší dovolenou, takže tady máte taky určitě moje doporučení.

6. Rakousko
Před docela dávnou dobou jsme s rodiči jeli do Rakouska jen tak na otočku. Navštívili jsme Vídeň, která se mi moc líbila a ještě něco okolo, ale nic extra důležitého. Určitě bych Rakousko ráda procestovala více, tak snad mi to vyjde.

7. Chorvatsko
Tak tohle byla naše letošní dovolená. Poprvé v Chorvatsku a poprvé na dovči autem. Popravdě se mi to moc líbilo! Procestovali jsme skoro celý ostrov Krk a je tam všude opravdu krásně. Moc se mi líbila malá městečka se spoustou trhů a všude se prodávající ovoce a zelenina. Moře bylo taky fajn, ale nebyla jsem zvyklá na oblázkové pláže, takže tohle mi dělalo trochu problém heh.


8. Polsko
Loni jsme se třídou jeli na zájezd do Osvětimi, který se mi moc líbil! A v rámci tohoto výletu byla i prohlídka Krakowa. Krakow je opravdu nádherné historické město a jsem ráda, že jsem se tam mohla podívat. Mám v plánu ještě Varšavu, tak snad brzy...

A co dál?
V lednu s našima vyrážíme do Budapešti, takže si budu na seznam moct přidat i Maďarsko. Taky bych se příští rok měla podívat do Anglie, protože babička s dědou tam mají rodinu a chystají se za nimi. No a jelikož ani jeden z nich neumí anglicky, tak řekli, že mě vemou s sebou a budu to mít jako dárek na 18! Už se nemůžu dočkat!

Laur

5 komentářů:

  1. Skvelý nápad na článok! Ja už som toho tiež dosť precestovala a neskutočne ma to baví. Stále chcem spoznávať nové štáty, krajiny, kultúry, ľudí...
    To máš skvelých starých rodičov, že ťa vezmú do Anglicka. Mne by budúci rok mohol konečne vyjsť Paríž, vrámci školského výletu - no je tam možnosť aj Švajčiarsko, tak teraz váham, Po nemecky sa budem vedieť dorozumieť bez problémov, no teraz tam bola sestra a ona zase hovorila, že sa s ľuďmi rozprávali po anglicky. Tiež to možno závisí od jednotlivých ľudí. Ja som tam ešte nebola, tak neviem posúdiť. :)) Koniec koncov, nacestované maš tiež dosť, Budapešť je tiež nádherná, tam sa ti určite bude páčiť. :))

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  2. Téda navštívila jsi už spoustu zemí :) Já jsem se zatím stihla podívat do Chorvatska, na Rhodos, do Norska a Švédska, do Rakouska do Alp a teď do Anglie :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý nápad tvých prarodičů, Anglie k narozeninám.. Já létám několikrát ročně do mého milovaného Španělska, většinu času trávím v Madridu a to město si mě opravdu získalo. Cestování je super věc. Můj sen je podívat se do Jižní Ameriky

    OdpovědětVymazat
  4. vaau, tak takýto zoznam miest je fakt chválihodný, kiežby som ho aj ja mala takto veľký,hh

    OdpovědětVymazat
  5. do španielska hrozne túžim ísť páči sa mi aj ich jazyk začala som sa doma ho učiť :D , super článok , možno aj ja sa do neho pustím pretože mám 20 a precestovala som toho tiež dosť

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovědětVymazat