sobota 14. února 2015

morning routine / weekend


Chci vám dnes přiblížit, jak si vedu rána o víkendech. 

Nejdříve si vždy očistím pleť, hodně lidí tenhle fakt přehlíží, nebo jim jen nedochází, že se přes noc na tváří vytvoří velké procento mazu, které prostě musí pryč. Mytí zubů a taková ta klasická hygiena se bere jako samozřejmost. A vzhledem k tomu, že jsem velkým odpůrcem kávy, i když bych jako osoba s nízkým tlakem neměla, přesto mě k ní nic netáhne a místo ní se ráno nakopnu čerstvě vymačkanou pomerančovou šťávou, jejíž příprava je jednodušší a rychlejší, než si můžete myslet. 

Jednoduše překrojíte dva velké pomeranče na půl a každou část postupně odšťavníte, pokud vlastníte odšťavňovač, samozřejmě. Pokud ne, mám taky druhou formu, a to banánový milkshake, kterým nahrazuju z části i snídani, pokud nestíhám. Jednoduše nakrájíte banán na kolečka, hodíte je do misky, přilijete mléko (dle libosti - pokud z toho chcete mít spíše pití, dáte mléka více, pokud chcete mít konzistenci hustší, dáte ho méně) a všechno dohromady mixujete. Určitě hodně z vás tyhle jednoduché recepty zná, sladit je už není třeba, protože ovoce je samo o sobě dostatečně sladké. 



Oba recepty se dají kombinovat s jakýmkoli ovocem, takže je jen na vás, které si zvolíte nebo které máte zrovna po ruce. Hlavní je, aby vám to chutnalo a ne, abyste se k tomu nutili. :-)


Nechci vám tady vnucovat žádné žvásty z netu, které si nikdo neověřil. V podstatě se s vámi jen sdílím o nápady, které mně osobně pomohly, protože od té doby, co tuhle ranní rutinu vedu, jsem mnohem energičtější a unavenost pocítím leda tak po absolutním zničení se ve fitku. 



Krom pití je samozřejmě základem i velká a výživná snídaně. Naše profesorka doporučuje dát si po ránu ke snídani alespoň hrnek čaje či jakéhokoli teplého pití, to ale ne vždy stíhám. 

Má snídaně se skládá buďto z vajíček (s těmi se to ale nesmí přehnat, dávám si je maximálně 3x týdne, více se nedoporučuje). Pokud cvičíte, vřele bych vám je doporučila. Dají se připravit na sto způsobů, jednoduše si  najděte recept, který vám nejlépe vyhovuje a vyzkoušejte to, za zkoušku nic nedáte.

Když si nedávám vajíčka, připravuju si převážně celozrnné pečivo s gerve a nakrájenou pažitkou, většinou si tyhle chlebíky obložím i cherry rajčátky, to vše ale záleží na tom, jestli stíhám a kolik času mi zbývá. O víkendech mám naštěstí času habaděj, a proto jsem schopná snídat i hodinu. Pokud ale cítím, že nejsem plná energie, sním si jablko nebo hrušku. Hodně lidí jí musli a ovesné kaše, ty se mi ale hnusí, jednu chvíli jsem je jedla i přesto, že mi nechutnaly, protože mi okolí vtloukalo do hlavy, že je to "nejzdravější forma snídaně". Samotné jídlo mě tehdy odradilo natolik, že jsem sekla i se cvičením. Proto teď dbám především na to, abych už nikdy nejedla nic, co mi nechutná. :-)

Dneska jsem se trochu rozepsala, tak snad zase příště, užijte si víkend a mějte se krásně. 

Tera 

8 komentářů:

  1. Ovesne kase mi taky nikdy nechutnaly i kdyz jsen je zkousela delat na ruzne zpusoby, proste nechapu jak to nekomu muze chutnat :-D Ovesne vlocky za mne teda taky ne :-D Jinak mam ale rada treba mussli s bilym jogurtem, to zas jo :-) Mleko studene moc nemusim ale na nejaky milkshake si mi udelala chut :-) Ja nesnidam skoro vubec, sotva rano stiham a jsem spise typ, co je produktivni v noci, takze nedokazu rano vstat driv jen proto abych stihla snidani :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem úplně stejná, ale pak jsem se dozvěděla, že tím, že jsem celý život až do teď nesnídala (možná jen o víkendech), právě proto, že se mi nechtěla vstávat dříve, přispívalo k tomu, že jsem nejedla pravidelně, což nemá dobrý vliv na tělo a člověk pak začne přibírat. A to jen kvůli tomu, že si nedopřeje snídani, vtipné, že. :-D

      Vymazat
  2. Je super, že umíš žít takhle zdravě :) Mě třeba čerstvé šťávy a šejky taky chutnají, ale máme asi stoletej mixér atd a to je peklo, takže tohle a ještě po ránu u mě nehrozí :D Ale nebránila bych se tomu :) A mám teď díky tvému článku hroznou chuť na nějaké ovoce :D:))

    OdpovědětVymazat
  3. Ach, tak po přečtení tvého článku jsem se za sebe zastyděla.. Dneska jsem "posnídala" extra velký hrnec kafe s asi tak třemi lžičkami cukru.. achjo, snad to zítra napravím :D

    OdpovědětVymazat
  4. Snažím sa teraz stravovať podobne, takže chápem :) Inak máš super blog, máš môj follow :) teším sa na ďalšie články :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja rano vzdy pijem sumivy vitamin :) ten ma dobre nakopne :)
    Pozyvam na valentinsku giveaway tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/02/valentinska-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to já si na každou snídani dělám čaj (kávu taky nepiju) a pak si nejčastěji dávám vločky s jogurtem a třeba banánem nebo nějaký ovocem i sušeným :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  7. Tyhle lifestyle posty jsou úplně super! :) Ale s tou ovesnou kaší to mám naopak. Já jsem ji taky začala jíst, protože to všichni v mém okolí chválili, ale hrozně mi zachutnala :) http://fashionsauna.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat